La Fortuna.... en geweldige plek :-) - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Kees Methorst - WaarBenJij.nu La Fortuna.... en geweldige plek :-) - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Kees Methorst - WaarBenJij.nu

La Fortuna.... en geweldige plek :-)

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

03 Augustus 2010 | Costa Rica, Fortuna

Hoi allemaal, daar ben ik weer effe. Nu heb ik effe wat meer tijd. haha. Gisterenochtend zijn we met z´n allen afgereisd naar de Caño Negro rivier. Dat is een rivier die midden door je jungel ligt. Met een boot zijn we de rivier opgegaan tot aan en net iets over de grens met Niguaragua. Veel beesten gezien, kaaimannen, dat zijn een soort kleine hele fanatieke krokodillen. Hagedissen, Leguanen, Toekan´s, grote schildpadden hele rijen met vleermuizen en nog veel meer beesten :-) Te voet nog even snel de grens met Niguarua overgestoken, er was geen grensbewaking ofzo aanwezig. Iets verderop in de rivier schijnen wel patrouleboten te varen, maar niets gezien, dus hoppa.... we kunnen weer een landje aanvinken op de kaart...hahaha :-) daarna lekker rustig terug gegaan naar La Fortuna. De weg heen en terug was opvallend goed begaanbaar het is ongeveer 2 uur rijden. Vanochtend zijn we met een deel van onze groep wezen ´Canjoneren´ Dat is een soort van abseilen door watervallen. Wat was dat gaaf zeg. De eerste was maar 12 meter hoog.... de laatste 68 meter. Je wordt ook echt zeik nat... geen plekje bleef droog. We lieppen tussen de watervallen door de rivier, omdat aan bijde kanten de jungle zo dicht was dat je er niet kon lopen :-) Soms dat zaten er ineens kuilen in de rivier waardoor je ineens kopje onderging. Het riviertje was verder maar gewoon een stroompje van een 0,5 tot 2 meter breed..... maar dus ook de diepte variërde nog wel eens... haha :-) De tocht naar deze canjonering watervallen was al een hele onderneming. eerst gingen we met een klein busje en bij de bergen stapten we over in de bak van twee toyota pick-up´s. Je kon er alleen komen met terreinwagens. En met deze pick-up´s bonkten we de bergen op. Het abseilen zelf was echt super gaaf :-D
De afgelopen dagen hebben we veel leuke dingen gedaan. zijn weze mountainbiken, met de andere jongens. (De meiden gingen te paard)..... Pfffffieuwwwww... dat was soms wel effe aanpoten.. maar we hebben het gered..haha.
Vanavond gaan we naar de Arneal vulkaan. Deze licht vlakbij La Fortuna, en heeft ongeveer elk kwartier een kleine uitbarsting... Dej laatste grote was in 2002... We gaan kijken of we bij de lava kunnen komen, dus ik hoop dat het nog in iedergeval een paar dagen bij kleine uitbarstingen blijft.haha... :-) Morgen gaan we als het goed is Wild Water Wraften (met een kleine rubberboot over een wilde rivier rammen)en reizen we gelijk door naar Tortugero. Dat is een heel klein en dun bevolkt plaatsje. Internet is hier erg lastig dus..... don´t worry als ik effe niets schrijf...haha :-)
Nou... groetjes los ballos :-)

• 04 Augustus 2010 - 08:30

Pa En Ma.:

Prachtige foto's.
    Volgens ons is het een heel mooi land.
    Een poot van Brutus

• 07 Augustus 2010 - 07:57

Anita:

Hoi Kees
    Mooie foto's dat is nog eens wat anders als een paar koeien in de wei.
    Jurre vind butus eng.

Veel plezier nog gr anita

• 07 Augustus 2010 - 17:29

Dicky:

Hai Kees, sjee, wat een avontuurlijke vakantie weer! Zo beleef je nog 's wat. Vanmorgen terug uit Canada, vond ik de vliegreis en een beer en slangen op de camping al spannend genoeg! Super ook dat je een leuke groep hebt. Geniet ervan!!

• 07 Augustus 2010 - 19:30

Jacolien :

Hé Tarzan, je begint er wel lijken zeg!!

Mooie foto's, wel enge beesten zeg!

Geniet van je vakantie

Groetjes Ido en Jacolien