Landschap, dieren en activiteiten. - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Kees Methorst - WaarBenJij.nu Landschap, dieren en activiteiten. - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Kees Methorst - WaarBenJij.nu

Landschap, dieren en activiteiten.

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

09 Augustus 2011 | Zimbabwe, Harare

Hoi hoi daar ben ik weer.
Heb weer even tijd vrij kunnen maken voor een verhaaltje. Dat valt hier namelijk echt niet mee. Internet is hier vaak ver te zoeken en de vrije tijd ook. Het tempo van de reis ligt nog al hoog dus vandaar. :-)

Gisteren hebben we Botswana verlaten en zijn we naar de grens met Zimbabwe gereden. Deze grens overgang zit in de nacht dicht, dus we zorgden dat we bij zon's opgang bij de hekken stonden. Op een paar truck-chauffeurs was er nog niemand. Het kantoortje ging net los en we sloten net aan in de rij toen er een hele lading (andere) toeristen aan kwam met een bus. Er was al snel een hele rij, en met het tempo van de plaatselijke douane, (die stempelen als favoriete hobby hebben) was een een rij van ongeveer een uur.
We waren dus net op tijd. Het was maar een kleine rit naar Victorya Falls, waar we gisteren dan aankwamen. We zijn gelijk naar de watervallen gaan kijken. Daarna zijn we met de hele groep naar het activiteiten centrum gegaan. We zijn met een groepje gaan Raften... was echt geweldig. :-D :-D Jakko, onze chauffeur ging ook mee, na afloop zijn hij dat het zijn eerste en laatste keer was, zijn bootje sloeg om, we zagen ze later voorbij komen....... ze waren allemaal lijk bleek.... helft had geen peddel meer en Iris was helemaal verdwenen (in andere boot aan boord gekropen).
Bij onze boot ging alles prima :-) Los van dat ik ongeveer 4x bijna overboord sloeg, en onze boot, ook bijna over de kop ging :-) :-) Ik zat samen met Rene voorin, en vingen de meeste klappen op..... Het was echt gaaf.
Bert die gaat zo Bungy-Jumpen... ik waag me er maar niet aan. We gaan zo effe met een groepje naar de markt, kijken voor souveniers ofzo.
Daarna gaan we zo lekker met een groepje BBQen op de camping.... Owww shit ik moet nog wat hout sprokkelen... Nou, ik ben nog drukker dan ik dacht.

Morgen gaan we naar Bulawayo, dan Thepise, en dan Pretoria (Johannesburg). Misschien dat ik in Johannesburg nog wat kan sturen, maar ik beloof niets. Er is hier echt maar heel weinig tijd en mogelijkheden.

Nou, groetjes
Doei doei. :-)
Kees

• 09 Augustus 2011 - 16:28

Anneke.:

Wat een mooie foto's
    Je beleef wel het één en ander zo.
    Maar ik lees niks over een hondje.
    Dat vergeet je toch niet????

• 10 Augustus 2011 - 16:12

Thomas En Hanneke:

We hopen dat je die laatste dagen nog veel plezier mag hebben en het zijn ontzettende mooie foto's en je bent een ster in verslagen schrijven!!!!!!!

• 13 Augustus 2011 - 20:21

Anita:

mooie foto's kees jij vermaakt je wel daar.