Laatste dagen op Flores, op naar Komodo - Reisverslag uit Labuan, Indonesië van Kees Methorst - WaarBenJij.nu Laatste dagen op Flores, op naar Komodo - Reisverslag uit Labuan, Indonesië van Kees Methorst - WaarBenJij.nu

Laatste dagen op Flores, op naar Komodo

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

08 Augustus 2013 | Indonesië, Labuan

Hoi allemaal,

Daar is weer een berichtje vanuit Indonesie. Het is hier echt fantastisch. Het eiland Flores is nog niet zo toeristisch, zeker het gebeid waar we de laatste dagen vertoefd hebben.
We hebben vanuit Bawaja eerst een kleine trekking gemaakt naar twee oude dorpjes. Deze trekking was niet zo zwaar.
Toen zijn we de volgende dag naar Ruteng gereden met ons busje. Bij een klooster hebben we gegeten en is onze groep opgesplitst. De gene die de trekking naar het dorp Waerebo wilde maken, (waaronder ikzelf) en die gene die dat niet wilde.
Wij gingen verder met een kleine truck, omdat ons busje niet geschikt was voor dit terrein. We zijn toen 5 uur in de truck doorgereden en kwamen rond 18.00 aan bij ons huisje.
De volgende dag zijn we met de truck on de onderkant van de vulkaan gereden, ritje van ongeveer een kwartier en daarna een klimtocht te voet van ongeveer 9.km. We hebben er 3,5 uur over gedaan, het was een hele klim. Gelukkig was het droog, maar de dagen ervoor had het flink geregend, dus de grond en de rotsen waren erg gelibberig.
Hier boven in de bergen ligt het dorpje Waerebo, dit is het enige dorp van dit type dat nog bestaad. Het lag zo verscholen dat het voor de oorlog niet was ontdekt, en dus niet is platgebrand door de Japanners. Het dorp ligt zo hoog, dat de wolken soms tussen de huisjes door dreven. We hebben hier een dag en nacht bij deze mensen doorgebracht. We hebben geholpen met koffiebonen drogen en opzakken en ik heb nog gevoetbald met een paar jochies.
In dit dorp kwamen we ook een stel Duitsers tegen. Zij hadden de Runjani vulkaan al beklommen...... iets wat bij ons nog moet gebeuren...... Volgens hen was het heeeeeeeel zwaar. Oei.... nou dat belooft nog wat. Deze trekking naar Waerbo vond ik gelukkig goed te doen. De afdaling deed ik binnen 2 uur.
Toen weer met ons truckje verder gehobbeld..... konden vaak niet harder dan 20/30 km/h omdat de wegen echt heel slecht waren.

Vandaag hebben we lekker een vrije dag.... alles weer op orde maken, dan gaan we morgen op een boot voor twee dagen. Dan gaan we oa. naar Komodo..

Hey, groetjes allemaal en bedankt voor de leuke reaties :-)

Keessie.
PS.... Brutus is geen dombo..... hij is juist super slim, ik zo maar gaan kijken als hij blaft, dan zit die egel er vast weer ;-) haha.

• 08 Augustus 2013 - 10:49

Anneke:

Dat ziet er goed uit ,volgens mij is het wel een erg active reis met al dat geklim.
    Maar je zie wel wat van dat land als je overal heen reis.
    Erg mooi allemaal.

Pa Ma en Brutus

• 14 Augustus 2013 - 14:06

Anita:

Hoi kees
    Wat een mooie fotos. Mooie reis lijkt mij. Pittig met al dat klimmen maar wel leuk.
    Geniet nog van de laatste week veel plezier
    Gr Anita en family