The Rocky Mountains..... super gaaf :D :D - Reisverslag uit Banff, Canada van Kees Methorst - WaarBenJij.nu The Rocky Mountains..... super gaaf :D :D - Reisverslag uit Banff, Canada van Kees Methorst - WaarBenJij.nu

The Rocky Mountains..... super gaaf :D :D

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

31 Juli 2009 | Canada, Banff

Hoi, hoi.. vandaag hebben we een dagje vrij, en zijn we in de buurt van een stadje, kan dus mooi effe een berichtje plaatsen. :D
Nou, de laatste dagen hebben we veel gedaan....pffffieuwww...
Zondag heb ik voor het eerst de hele groep ontmoet. Om 07:00 vertrokken we vanuit Seattle. We zijn met z'n 12'en en een gids is 13. Twee meiden uit Nederland (Marloes en Jose) Verder komen ze uit Duitsland, Australie, Finland, Engeland, Oostenrijk.
Op de eerste dag vooral veel gereden, we reden eerst even langs een grote supermarkt in de USA, omdat daar het bier veeeeeeeeeel goedkoper is dan in Canada, (in Canada ongeveer 3x duurder :( ) Dus de aanhanger dat achter ons busje zit goed vol geladen en toen richting de grens gereden. Ik dacht dat de grens tussen de USA en Canada zoiets is als tussen Nederland en Belgie, maar dat had ik dus mis. Slagbomen, paspoortcontrole, groene kaart invullen, alles er op en eraan. Het duurde effe, maar dat geeft niet. We kwamen er allemaal in :D
Toen verder gereden we bleven overnachten in onze tenten bij een meertje.
Eert effe alle tenten opzetten, (gaat redelijk snel als je het door hebt).
Toen beetje gezwommen en slapen. De volgende dag weer een groot stuk gereden, naar de "Beverfoot ranch" Hier zijn we twee nachten gebleven. In de buurt van het stadje "Golden" Volgens de Canadezen heel dichtbij maar is toch nog wel een klein uurtje rijden :) Hier hebben we een Hyke gedaan door de bergen, super gaaf allemaal.
Onze tenten hadden we opgezet in een groot veld, weiland en bos door elkaar. Het stikt er van de wilde grondeekhoorns. s'nachts toen net iedereen naar z'n tent ging en ongeveer 5 minuten in z'n slaapzak lag kwam er een groep paarden aan rennen. Ik lag in me slaapzak en hoorden ze aankomen, de grond dreunde een beetje en ik dacht "Shit, als ze maar niet over mijn tent rennen".... Ze renden precies tussen onze tenten door, een groep van ongeveer 25 paarden. De schaduw zag je door het tentdoek.

De volgende dag zijn we gaan "White Wather Wrafhten" op de "Kicking Horse River" .... dat was gaaf.... echt super.
Wel bijna de hele dag gedaan.
Het onderste stuk van de rivier mochten we s'ochtends niet gebruiken omdat het te gevaarlijk was, het waterpijl was te hoog en de stroming te sterk.
In de middag was het net op het randje, en hebben we het toch gedaan, samen met sommige van mijn groep..... Dat was gaaf.... ik donderde alleen gelijk uit de wraft (bootje).... maar sprong er gelijk weer in.
Later in een stroom versnelling, viel er bij de wraft achter ons een Canadeese meid uit de wraft... we werd door de stroming mee gesleurd en kon niet meer bij haar wraft komen..... we roeiden met z'n alles tegen de stroming in... (wat niet heel veel uithaald).. maar ze kwam zo wel steeds dichterbij en konden haar vastgrijpen toen ze voorbij dreef en trokken bij bij ons in de wraft. Ze was wel een beetje geschrokken, maar had verder niets... Dus verderop waar het weer rustiger was, de wraft's tegen elkaar gelegd en kon ze weer overstappen.

De volgende dag zijn we vertrokken voor naar Banff, waar we nu zijn. Gisteren een grote "Hike" (bergwandeling) gedaan, naar de Gletsiers in de Rocky Mountains. Pfffiuewwww... Dat was nog een heel stukje. Maar het was wel gaaf...... Ongeveer 12.km klimmen door de bergen. Sommige stukken stijl, sommige minder.
We hadden er de hele dag voor nodig. Maar het was wel gaaf.
We komen ook steeds nog een andere groep tegen, die net zo'n soort reis als ons doen.
Een stel jongens en meiden uit Engeland en Denemarken. Zijn gisteravond ook met hun uitgeweest hier in Banff, dat was lachen. :D

Morgen gaan we naar andere Gletsiers, en gaan we ook echt over de gletsiers lopen. Ik weet niet of we dan ook van die punten onder onze schoenen moeten binden, en zo'n ijsbijltje nodig hebben, ik zie het vanzelf wel... :)

Owww.. het weer is hier trouwens goed, wel een beetje wisselvallig soms. Je staat er van te kijken hoe snel het hier tussen de bergen kan omslaan. In 1 minuut kan het van 28.graden en zon naar 17. graden gaan en regen.
We hebben wel een beetje regen gehad soms. Vooral s'nachts. Dat kun je goed horen als je in de tent lig. Gelukkig heb ik een goeie slaapzak gekocht.
Hier in Banff moeten we trouwens ook alles "Beer proof" opbergen. Al het eten en alles waar een geur aan zit zoals tandpasta, en zeep moeten we in de aanhanger leggen, anders kan het beren aan trekken, die s'nachts dan je tent aan reepjes komen scheuren. Er zitten hier van allerlie beesten, Zwarte beren, Grizzly beren, Poema's, Lynx, Eland, Herten, Grond eekhoorns en gewone eekhoorns en ook een raar soort beest, lijkt op een grote muis, met hele grote oren en een pluimstaart. Die maken enorm veel lawaai s'nachts... grom, grom :( haha :)

Nou.. dat was het weer effe. Sms'en lukt hier niet zo goed, heb maar heel soms bereik, we zitten niet zo vaak in bewoond gebied waar gsm-masten staan.

Ik zal zien dat ik in de komende dagen als ik de kans krijg weer effen een berichtjes zal typen.

Erg bedankt voor de reacties allemaal, erg leuk om te lezen :D :D

Nou, groetjes,
Kees :)

• 01 Augustus 2009 - 06:25

Carla:

Hey Kees,

Geniet van je reis en alle belevenissen! Mooie fotos!!

• 01 Augustus 2009 - 06:25

Carla:

Hey Kees,

Geniet van je reis en alle belevenissen! Mooie fotos!!

• 01 Augustus 2009 - 11:41

Connie:

Zo he dat is een heel verslag zeg!
    maar wat maak jij veel mee in een paar dagen super joh!
    Heel veel plezier nog en de groetjes uit ederveen.

groetjes Connie en de rest.

• 01 Augustus 2009 - 13:11

Josien:

zo keesje jij hebt veel gedaan!!! was zeker heel eng he die paarden s'nachs.de foto's zijn
    heel mooi.
    groetjes joos

• 01 Augustus 2009 - 18:28

Anita:

Wat is het mooi daar. Veel beleeft zeg in korte tijd. Geniet nog even van de komende dagen.
    We missen op de foto's wel je zonnebril?

Groetjes Anita en de rest

• 02 Augustus 2009 - 08:35

Anneke.:

Hoi Kees.

Wat is het daar mooi zeg!!!!
    Geniet ervan.

Johan en Anneke

• 03 Augustus 2009 - 08:35

Aline:

Het ziet er daar echt super gaaf uit man.

• 04 Augustus 2009 - 16:11

Stefano:

Hey Kees,

Ik zie dat jij je ook aardig vermaakt in Canada. Mooie natuur daar en wijze foto's. niet echt water om te zwemmen denk he?? Wij zitten nu en Santa Maria aan de kust, helemaal gaaf zo een trip door Amerika. vanmiddag rijden naar San Francisco. dat gaat ook weer leuk worden.

Heel veel plezier daar he. komt vast helemaal goed

Groeten Stefano

• 05 Augustus 2009 - 13:40

Barend:

Hatjoo Kees,

Hier weer terug in nederland dus niet meer via de sms vanuit Italië.
    Ik ben inmiddels weer gewoon aan het werk en heb tussen de bedrijven door even de tijd gehad om je verhaaltjes te lezen. De foto's zien er allemaal erg gaaf uit!!
    Geniet er nog ff van want je weet het ik probeer ook hier mijn naam hoog te houden dus als jij terug bent ga ik 3 weken later weer.

Groeten en blijf van de Grizzly's af