Op naar Vancouver. - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Kees Methorst - WaarBenJij.nu Op naar Vancouver. - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Kees Methorst - WaarBenJij.nu

Op naar Vancouver.

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

06 Augustus 2009 | Canada, Cache Creek

Hoi hoi allemaal. :D
Zo daar ben ik weer effe. We hebben nu voor het eerst weer beschikking over internet sinds mijn laatste berichtje.
We hebben veel gave dingen gedaan. Vanuit Banff zijn we naar het plaatsje "Jasper" gereden. dit is een klein plaatsje in de Rocky mountains. Hier hadden we weer een dagje vrij en zijn we met bijna de hele groep gaan mountainbiken. Dat leek ons wel een goed idee :) Dus toen we aan kwamen, tent opgezet en route uitgestippeld. Volgende dag gelijk mountainbike's gaan huren. Nou, eerste stukje ging best (was nog vlak) maar daarna berg op... oei... dat was effe door knallen. de rest van de middag wat aan het water gezet, beetje zwemmen :) Toen weer terug... Naar beneden gaat beter, lijkt het.... hahahaha... de paden waren soms zo stijl, dat je er bijna niet vanaf kon... verschillende keren dat sommige over de kop gingen (niets gebroken of gekneusd, dus dat valt weer mee).
Onderweg nog met een helicoper meegeweest. Over de Rocky Mountains heen gevlogen en s'middags zijn we naar een gletsjer geklommen, dat was gaaf. :D :D
Gisteren en eergisteren zijn we met 7 Kano's naar "Clear Water Lake" over gepaddeld en hebben we de tentjes opgezet in het bos aan de waterkant.
Er ging een gids mee die de omgeving van het meer goed kende (Jean Francois) een Franse Canadees. Maar we noemden hem gewoon J.F. Hij had een hond bij hem, een Husky van 4 jaar.(Dakota) We hebben hem opgepikt in het plaatsje Clear Water, en na een uurtje rijden over zandwegen, kwamen we bij het meer aan. Alle hoog nodige spullen hebben we in de Kano's geladen, (tenten, eten, en natuurlijk bier :D ) Hup de hele zooi ingeladen en peddelen maar. Voor twee uur gepaddeld kwamen we bij een leuk stukje grindstrand uit. Hier ons kamp opgeslagen en verder beetje zwemmen en klooien.
s'Avonds gingen we nog effe zonder gids (J.F.) Kano"en met een groepje. Na een tijdje knoopten we de kano's aan elkaar midden op het meer en zaten wat te kletsen. Niemand lette echt op de omgeving en na een tijdje toen we weer terug wilden waren we aardig afgedreven. Eerst had niemand het in de gaten. We begonnen terug te roeien naar de plek waar we dachten dat het kamp was. Ik dacht toch echter zeker dat daar het kamp moest zijn. Maar toen we naar een tijdje peddelen rotsen tegen kwamen die ik ook op den heen weg had gezien ongeveer een half uur voor de plek van het kamp, dacht ik " Shit, we zitten verkeerd".... Alles stikke donker op het water. Iedereen proberen te laten omkeren, maar de kano's dreven al ver uit elkaar, we konden elkaar niet allemaal meer zien. Mike, Mattias en ik peddelden naar ons kamp terug. (dat was nog een heel eindje) Daar aangekomen heb ik me zaklamp op een rots op het gelegd als herkenningspunt voor de anderen.
S'nachts kwam er een beer dicht bij ons kamp in de buurt. De hond (Dakota) begon te grommen en te blaffen en voor de tenten te springen. Toen was het even stil in het bos.....Waarna we de beer rustig weg hoorden lopen.
De volgende dag het kamp afgebroken en in de kano's geladen, terug gepaddeld en als een gek door gewerkt. Bij de volgende plek zouden namelijk een soort van camping zijn met een soort van huisjes. Alleen is het zo, "Wie het eerst komt, wie het eerst maalt" Dus volgas vooruut. En ja we waren de eerste van een paar andere tourgroepen, dus hadden we de huisjes... nou ja huisje... een soort van schuurtjes voor tuingereedschap met een simpel bed. Geen electra of zoiets. maar vergeleken met een tent was dit al een hele luxe (tent gaat ook prima hoor, daar niet van :) ).
Na ons geinstalleerd te hebben zijn hebben we paard gereden met de groep, was wel leuk. :)
S' avonds met een andere tourgroep ontzettend veel schik gehad. :D :D
Vandaag zouden we eigenlijk naar Wistlher gaan, maar dat gaat helaas niet vanwege de bosbranden. We hebben er hier niet veel van gezien, soms zie je wel rook in de verte en soms ook wel helicopters met waterzakken eronder. We hebben ons plan gewijzigd en zitten nu dus in Cach Creek, een heel klein plaatsje.
Morgen rijden we naar Vancouver en dan zit het er al weer bijna op in Canada.
Het is echt een super gave trip, veel dingen gedaan en nog te doen.
Ik zal proberen wat foto's te plaatsen. Ik zit nu achter een computer in een winkeltje met niet zo'n beste verbinding.

Hey allemaal weer bedankt voor de reacties op mijn vorige berichtje. Erg leuk om te lezen :D

Groetjes,
Kees :D

• 06 Augustus 2009 - 05:24

Barend:

Goedemorgen Kees, (tenminste hier in NL)

Goeie reis naar vancouver.

Gr.

Barend

• 06 Augustus 2009 - 06:15

Gert:

Hey Kees,

Haha, leuke verhalen man. Volg ze eigenlijk allemaal... Lijkt me een geweldige ervaring!

Gr.

Gert

• 06 Augustus 2009 - 06:25

Hanneke:

zo zo
    een beer bij de tenten,.?
    ha ha jij op dat paard
    leuk in een heilikopter.
    groetjes hanneke.

• 06 Augustus 2009 - 07:44

Anneke.:

Mooie foto's
    En je heb weer ontzettend leuke dingen gedaan.
    Het is volgens mij weer een top vakantie.

Anneke

• 06 Augustus 2009 - 10:20

Jacolien:

Nou, zo te zien heb je het goed naar je zin. En totaal niet bang uit gevallen en de rest van de groep ook. Ik moet er niet aan denken om in het donker op het water te verdwalen. Zitten er geen enge beesten daar in het water??

• 06 Augustus 2009 - 15:24

Josien:

je hebt weer veel gedaan
    keesje.kon je een beetje
    rijden op dat paard.
    dat hondje ziet er schattig uit!!
    groetjes joos!!!

• 06 Augustus 2009 - 19:24

Erik En Amanda:

Hey Kees,
    Super gaaf om alles wat je meemaakt weer te volgen. Heel veel plezier nog het laatste stukje van je reis. Groetjes van hier

• 07 Augustus 2009 - 16:25

De Beekjes:

Hoi Kees

mooie foto's, een prachtig land lijkt me. Wat fijn dat die beer weer afgedropen is zeg.

Nog fijne dagen daar.