Superrrrrrrr..... :-) - Reisverslag uit Valdez, Verenigde Staten van Kees Methorst - WaarBenJij.nu Superrrrrrrr..... :-) - Reisverslag uit Valdez, Verenigde Staten van Kees Methorst - WaarBenJij.nu

Superrrrrrrr..... :-)

Door: Keessie

Blijf op de hoogte en volg Kees

06 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Valdez

Hoi allemaal, daar ben ik weer even met een kort verhaaltje. Ik weet het, jullie zitten te wachten op foto's, maar ook dat is hier een lasting probleem. vaak geen intenet, (in the bush) ;-) of het is heel traag....(zoals nu) ik ga straks nog een poging wagen, maar ik beloof niets.... Het is echt een geweldige reis. We zijn door de Yukon in Canada getrokken, van Whitehorse naar Dawson City. Daar heeft echt de tijd meer dan 100 jaar stil gestaan. Het is nog exact zo als in de tijd van de goudzoekers en de cowboys. We hebben veel mooie hike's gemaakt en hebben nog meer beren gezien, ze zitten hier echt overall. Je moet goed opletten soms met wat je ongemerkt nog je tent mee in neemt. Iets met geur trekt ze namelijk erg aan..... Je wilt niet dat je snachts ineens een beer even komt kijken wat er allemaal uit je tent te halen valt. Inmiddels zijn we weer een paar dagen terug in Alaska. We aren eerst in Glenallen, toen zijn we doorgereist naar een oude kopermijn, bij Mc Carty. Hier zaten we langs een rivier. S. avonds liep aan de andere kant van de rivier een zwarte beer te scharrelen, leuk :-) We hebben de volgende dag een gletsjes beklommen, dat was nog een hele klim, maar wel super gaaf. Uitkijken dat je niet in een ijsafgrond valt, want daar kom je nooit meer uit..... IEKS..... dat zou een stempel op de dag drukken... ;-) Nu zijn we in Valdez, havenstad in Alaska, waar de grote olieleiding uitkomt. Er loopt hier een grote olieleiding dwars door Alaska, van de olievelden in het Noorden, naar Valdez in het zuiden. Deze haven in namelijk de noordelijkste haven die nog het hele jaar door ijsvrij is. Morgen trekken we weer verder, de groep is echt super leuk..... we gaan zo zachtjes aan de laatste week tegemoed geloof ik..... he, wat jammer, nog maar even niet aan denken.... Hey, groetjes allemaal.... Doei doei. Kees. :-)

• 06 Augustus 2015 - 23:52

Kees Methorst:

Helaas, ik heb het een hele tijd geprobeerd, maar foto, s zijn niet te plaatsen. :-(

• 07 Augustus 2015 - 00:59

Connie:

Super tripje zo te horen!
    Nog een fijne laatste week