Sydney super stad....helaas vakantie voorbij. - Reisverslag uit Ederveen, Nederland van Kees Methorst - WaarBenJij.nu Sydney super stad....helaas vakantie voorbij. - Reisverslag uit Ederveen, Nederland van Kees Methorst - WaarBenJij.nu

Sydney super stad....helaas vakantie voorbij.

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

18 Augustus 2008 | Nederland, Ederveen

Zo.. pfffieuwww... ik ben weer terug in Ederveen. Dat was weer een heel gevlieg, maar voordat het zover was zijn we eerst nog naar Bulahdelah gegaan. Dat is zo'n klein plaatsje dat je het geen dorp kunt noemen. We zaten daar wel in prachtige huisjes. Allemaal net een jaar oud dus dat was dik voor mekaar :) s'avonds lekker gegeten met z'n alleen in een soort kroeg/restaurent dat ook een klein winkeltje als supermarkt had. (enigste winkel in de verre omtrek..haha).
Na het eten dachten we effe wat chips en wat drinken te kopen in het winkeltje, het was al wel laat, maar de deur was nog open. Dus wij naar binnen, toen na ongeveer 10.min ongeveer iedereen bij elkaar had geschraapt die hij hebben wilde, zijn we toch maar eens op zoek gegaan naar een verkoper, want er zat niemand achter de kassa.... Dan maar effe in de kroeg vragen hoe dat zit..... Daar vertelde ze dat de winkel gesloten was... :( Shit... dat was balen.. we konden niet betalen, want de kassalade was weg. Helaas, dus alles maar weer terug gelegd waar we het vandaan hadden gehaald en naar ons huisje gegaan. (Dat de winkel niet op slot is, bleek heel gewoon te zijn, volgens mij stelen ze daar (bijna) nooit :D :D ) In ons huisje kaartspelletjes gespeeld en foto's van elkaar bekeken van de vakantie.

De volgende dag zijn we naar Sydney gereist, dat was nog een hele reis, maar rond een uur of half 5 waren we er.
Effe met z'n allen op de foto voor de "Sydney Harbour Bridge" En toen naar het "wake up hotel", toen was de reis afgelopen.
De meeste (ik zelf ook) hadden ten minste 1 nacht geboekt in het "Wake Up" hotel en dus zijn we s'avonds met een klein groepje de stad in gegaan. Dat was lachen... :D Sydney is echt een hele nette stad, je ziet er nergens rotzooi liggen, alles netjes voor elkaar, stoepen van hardsteen. Maar wat een mensen zijn... Er wonen wel 4 miljoen mensen... pfffieuw... Na we s'avonds verschillende kroegen hadden afgestruind, zijn we de volgende dag naar het Sydney Aquarium geweest.
Hier een beetje rond gekeken, was erg leuk, helaas konden we niet alles zijn want France en ik moesten naar het vliegveld.
Dus snel nog even een Souvenier-foto laten maken :D . En toen afscheid nemen.... :( Snel terug naar het hotel en toen met de Shuttlebus naar het vliegveld samen met France. Zij ging naar vrienden in Melboure. En ik ging naar huis.
Sydney is best een groot vliegveld, maar het is allemaal van goed voor mekaar, en verrek, me ticket was ook nog goed geregeld.
Dus het vliegtuig in, onderweg naar Singapore en dan naar Londen. Naar Singapore vliegen dat ging nog wel, het duurde 7 uur, maar het was uit te houden. Ik zat naar een oudere man uit Schotland, die veel had gewerkt voor bergingsbedrijven en scheepreparaties. Hij was eerder heel de wereld over geweest en ook vaak in Nederland geweest :D Nu woont hij in Australië, vlakbij Melboure en ging hij terug naar Schotland om familie te bezoeken. Dat was wel gezellig kletsen.

In Singapore moest ik 45 min wachten. Het vliegtuig werd hier bij getankt en er kwamen nieuwe reizigers bij (de man uit Schotland bleef een nachtje in Singapore) De rest van de reis zat in naast een echtpaar uit Singapore..(spraken slecht Engels dus minder gezellig) En op een of andere manier kreeg ik last van me rug in die vliegtuigstoel... (we moesten nog 17 uur vliegen) :( Maar aan alles komt een eind, dus na 17 uur kwam ik aan in Londen.
Ja, verrek, deze keer was me baggage wel meegereist. Toen snel naar de info balie van Britsh Airways, want de ticket die ik met veel moeite en veel hulp van 3 Australiesche medewerksters van een heel klein reisburotje in Byron Bay had kunne wijzigen klopte niet helemaal, grom, grom.
Maar gelukkig deden ze er niet moeilijk om, de medewerker van Britisch Airways zag dat hun de fout hadden gemaakt, en gaf me gelijk een nieuwe ticket... die over 2 uur vertrekt.... Dat was mooi, maar dus gelijk weer rennen.. Shit andere terminal, hoe kom ik daar?... met de trein. Dus trein in... overstappen, andere trein in. Hup aan gekomen in terminal 5. Inchecken.. hele lange rij..... ingecheckt, snel naar de beveiliging... schoenen uit, jas uit, riem af, zakken leeg, horloge af, ketting af en nog piepte het poortje, dus werd ik er tussen uit geplukt... na 5 min foulieren en met een kleine metaal detector alles te hebben nageplozen bleek het om de knoop, rits en kleine spijkertjes bij de zakken van mijn spijkerbroek te gaan.... ondertussen had ik nog 20. min de tijd.. Dus snel alles weer aangetrokken en rennen... naar de goeie gate...ik moest naar gate B45. Hoe kom ik daar, ik vragen aan een steward, moet ik weer met de trein.... owwww shit.. als dat maar goed gaat. Gelukkig was ik 2 sec. voordat de deuren van de trein dicht gingen aan boord. toen na een rit van een paar minuten snel de trein uit en rennen naar de gate... pfffieuw.. nog 5 min de tijd dacht ik... bleek dat ik meer tijd had, want op het info bordje boven de gate stond dat mijn vliegtuig naar Schiphol een vertraging had van 20 minuten.. hahaahaha :D, Na een vlucht van 45 minuten kwam ik aan op Schiphol, Daar stonden me vader, me zus Connie en me zus Anita met haar kleine zoontje Jurre me op te wachten. :D :D (Jurre is geboren toen ik onderweg was naar Australië, ik had hem dus nog nooit gezien)
Dat was leuk :D
Toen thuis effe wat gegeten en gelijk naar me nest... ik had ongeveer 34 uur niet geslapen, dus moet effe wat slaap inhalen...hahaha :D

Helaas is de vakantie voorbij, het was echt fantastisch, het is zonder de mooiste tijd uit me leven tot nu toe. Heb veel nieuwe mensen leren kennen en nieuwe vrienden gemaakt. Het was echt super.

Nou, dat was voorlopig het laatste berichtje op deze site denk ik.
Bedankt voor alle reacties, het was en is erg leuk om ze te lezen.

Als ik weer eens op vakantie gaan, dan horen jullie het wel weer....hahaha. :D

Groetjes,
Kees Methorst :D

  • 18 Augustus 2008 - 21:51

    Amanda:

    Welkom Thuis, errug leuk dat je je reisverslag zo hebt bijgehouden, voor jezelf en voor ons.
    Veel groetjes en tot gauw, X

  • 21 Augustus 2008 - 18:10

    Caat:

    who, wat een gave foto's!! super
    leuk om te bekijken en te lezen. gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 57647

Voorgaande reizen:

31 December 2016 - 07 Januari 2017

Noorwegen winter 2016/2017

22 Juli 2016 - 12 Augustus 2016

Verenigde Staten, West

14 Februari 2016 - 21 Februari 2016

IJsland in de winter

22 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Alaska & Yukon

24 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Zweden in de winter deel. 2

19 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Suriname

26 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Finland, Lapland.

27 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Zweden in de winter

25 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Maya Route

10 Maart 2012 - 17 Maart 2012

Ierland

12 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Jordanië

23 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Afrika

29 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Costa Rica

25 Juli 2009 - 12 Augustus 2009

USA & Canada

19 Juli 2008 - 15 Augustus 2008

Australië

Landen bezocht: