Olifanten, Leeuwen, Neushoorns, Giraffen.... - Reisverslag uit Gweta, Botswana van Kees Methorst - WaarBenJij.nu Olifanten, Leeuwen, Neushoorns, Giraffen.... - Reisverslag uit Gweta, Botswana van Kees Methorst - WaarBenJij.nu

Olifanten, Leeuwen, Neushoorns, Giraffen....

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

06 Augustus 2011 | Botswana, Gweta

Hoi allemaal,

Nou, effe heel snel tijd voor een klein berichtje.
We komen schikbarend internetmogelijkheden tegen, dus vandaar weinig berichtjes. Nu op dit moment zit ik ben mensen op kantoor waar ik even internet mag gebruiken :-)

We hebben de laatste week weer veel beleefd.
Van Swakopmund zijn we naar het noorden gereden. Eerst naar Twijfelfontein, en daarna naar Ethosa Nationalpark.
Hier hebben we van allerlei wilde beesten gezien. Leeuwen, Cheeta, Olifanten, Giraffen, hele kuddes Zebra's, Gnoe's Steenbokken, gazelle, Orix, Neushoorns. Het was echt geweldig.
Omdat het nu droog is daar, zijn er maar een paar waterplaatsen, waar de dieren kunnen drinken. Als je bij zo'n waterplaats gaat wachten, dan komt er vroeg of laat wel een dier het toneel op. :-)

Na een paar dagen Ethosa zijn we doorgereden tot vlak bij de grens met Botswana. Hier hebben we eergisteren en hetzelfde kunstje gedaan als bij de grens met Namibie en Zuid-Afrika. Heel vroeg vertrekken en zorgen dat je vlak voor de wisseling van de wacht bij de grens bent.
De oversteek verliep vlekkenloos. :-)
Gisteren en vandaar zijn we in Maun geweest. We hebben een rondvluchtje gemaakt met een klein vliegtuig boven de Okavango Delta. Dit is een delta (moeras) in Botswana waar in deze tijd van het jaar het water heel hoog staat.
Vanuit de lucht olifanten, buffels en nijlpaarden gezien. :-)
Daarna alles snel uitgezocht en met kleine bootjes zijn we vertrokken naar samen met een paar lokale gidsen de Delta in. Hier hebben we op een eiland in het moeras overnacht in onze tenten.
Vanochtend zijn we terug gekomen. Omdat de laatste 25.km over heel mul zand ging waren er 4x4 trucks nodig. Op de heenweg ging alles goed, maar op de terugweg kreeg de onze panne.... Achter ons reeds nog zo'n truck met engelsen, dus die kwam later terug om ons op te pikken, samen met onze bagage de tenten enzo>

Nou het was alweer een heel verhaaltje. ik hoop dat ik in Zimbabwe nog een keertje wat kan schrijven.

Hey, groetjes.
Kees :-D

• 07 Augustus 2011 - 15:17

Connie, Jaco En Kids:

Hey Kees,

Wat een belevenissen weer!
    Wij zijn ook op safari geweest,
    bij de beekse bergen haha.
    Alweer je laatste week, veel succes nog en tot zondag bij schiphol.

• 07 Augustus 2011 - 15:31

Anneke:

Hoi Keesie

Nou je heb weer aardig wat mee gemaakt van de week,de berichten zijn wel wat schaars ,maar het gaat allemaal goed zo te lezen ,nu schrijf je dat je naar Zimbabwe ga ,en dan weet je het wel hé,hondje