Petra, "Fantastisch" - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Kees Methorst - WaarBenJij.nu Petra, "Fantastisch" - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Kees Methorst - WaarBenJij.nu

Petra, "Fantastisch"

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

15 Februari 2012 | Jordanië, Petra

Hey, daar ben ik al weer met een verslag, meestal duurdt dat wel een paar dagen, maar vanavond hadden we vrij en ja..... goed internet hier, dus. tjakka, gelijk gebruik van maken.
Vanochtend zijn we bij zon's opkomst gelijk naar de Oude stad "Petra" vertrokken. Deze stad is ook door verschillende volken bewoond geweest in het verleden, waaronder de Romeinen, maar de Nabateeërs hebben waren het eerst, en zij hebben ook de gebouwen uit de rotsen gehakken. Door dezelfde zware aardbeving is de stad destijds onbewoonbaar geworden, omdat de meeste gemetselde gebouwen waren ingestort. De uit rotsen gehouden tempels en graftombes staan er nog. We zijn er vandaag naar toe gelopen en geklommen. De bekendste de "Schatkamer" Deze komt namelijk ook voor in de 3e Indiana Jones film. Deze stad is echt alleen te bereiken door een kloof van 1200 meter lang. Op het breedste punt 12 meter breed, op het smalst, 3 meter breed. En dan aan het einde..... "Bam" sta je recht voor die "Schatkamer" tempel. Geweldig, er waren verder nog bijna geen andere mensen bij.
Toen zijn we verder gelopen, een klim van een klein uurtje door de bergen naar de andere kant, waar ongeveer net zo'n soort gebouw staat, deze wordt "Het Klooster" genoemd. Nog verder de bergen in geklommen, om vanbovenaf te kunnen zien en foto's te maken, het was een heel geklim allemaal, want we moesten dezelfde weg ook weer terug. Zometeen weer de tas klaar maken, morgen vertrekken we naar Wadi Rum, dat is een tentenkamp van de Bedoeïnen daar is zeker geen internet, dus zal ik niets kunnen plaatsen. Misschien in Aquaba weer, we zien wel, tot nu toe is het hier echt top. Hey, groetjes en bedankt voor de leuke reacties. :-) :-) Keessie.

• 15 Februari 2012 - 19:33

Sanne:

Ik wil ook.....!!!!!
    Wat is het daar mooi zeg!!
    Hey heel veel plezier nog en nog 3,5 week en dan......Ierland.....!

Groetjes Sanne

• 15 Februari 2012 - 20:48

Connie:

He Kees,

Wat is het daar mooi zeg!
    Nog veel plezier en succes met cultuursnuiven.
    groetjes Connie

• 15 Februari 2012 - 20:58

Arnoud Treur:

he keessie mooie foto,s man indrukwekkend om te zien.
    heb je het naar je zin daar nog veel plezier daar groeten arnoud

• 16 Februari 2012 - 11:37

Anneke:

Hoi Kees.

Mooie foto's maaaar het is zo weer zondag,en dan is het alweer voorbij.
    Dus geniet er nog ff van.

Johan en Anneke

• 16 Februari 2012 - 17:50

Stijn:

heey keesie!
    hoe gaatie met mij goed.
    het is daar mooi zeg in Jordanië.
    en heb je nog op een kameel gezeten.

groetjes stijn

• 17 Februari 2012 - 10:43

Evert-Jan:

Hoi Kees,

Wat is t daar mooi zeg!
    Ik zit net ff op te warmen in de kantine bij een klant met kippenvel op de armen en zweet op m'n rug.
    Kan me voor stellen dat jij t zelfde hebt gehad, maar dan vd warmte en de indrukken...
    Ben stik jaloers.
    Veel plezier nog en geniet ervan.
    Groeten Evert-Jan gr